Laura Notari - Art & Design
Laura Notari is a contemporary artist and a certified public accountant. She studied Fine Arts at the Royal Academy of Arts in The Hague and has continued her learning with the tutelage of several renowned painters and artists. She has worked across painting, glasswork, ceramics and sculpture during her career.
Born and raised in Argentina, Laura demonstrated an innate artistic talent from an early age. Today, she paints to express herself and create something pleasing to the eye. She loves working with acrylics, oils and inks, adding different textures like papers, plaster, embroidery, fabrics, sand and wood, inspired by and revealing the expressive elements of nature, light, texture, and colors.
Laura Notari works out of her studio/gallery in Hilversum, The Netherlands while teaching and encouraging others to get involved in the art world.
Tijdens het symposium was de interactieve kunstactiviteit "Eigenwijs Expression: A Collective Art Journey" een daverend succes. De activiteit werd gehouden in de hal van de bibliotheek en deelnemers werden aangemoedigd om bij te dragen aan een groot gezamenlijk kunstwerk in lijn met het thema "Lekker Eigenwijs", dat individualiteit binnen een collectieve inspanning vierde. Bezoekers tekenden of te schreven op stukjes papier, die vervolgens aan een groot doek werden bevestigd. Het resultaat was een lappendeken van individuele bijdragen, dat het eigenzinnige karakter toonden.
Deze activiteit sloot nauw aan bij mijn werk voor de Laura Notari Art Foundation, waar ik kansarme kinderen hun creatieve kracht laat ontdekken door middel van workshops en educatieve initiatieven. De missie van mijn stichting is het vieren van eigenheid en het bieden van een platform voor persoonlijke expressie. Als hedendaagse kunstenaar geloof ik dat kunst de kracht heeft om een diepgaande sociale impact te creëren, met name door creativiteit en zelfexpressie onder jongeren te bevorderen. Mijn achtergrond in beeldende kunst en mijn toewijding aan maatschappelijke doelen, waaronder duurzaamheid en gendergelijkheid, vormen de basis voor mijn werk met scholen.